Mc Kelvey gaat sociale media platform Gremln ondersteunen

Jim Mc Kelvey is een briljant ondernemer. Zijn betaalplatform Square geldt als de norm voor die nieuwe sector. Maar Mc Kelvey is ook een slimme business angel. SixThirty, een platform dat technologiestarters in de financiële sector begeleidt, stopt ieder jaar acht starters een budget van 100.000 $ toe. Ze krijgen ook een professionele begeleiding. In ruil daarvoor neemt Mc Kelvey een participatie van maximaal 10% in de start-ups.

Mc Kelvey nam vorige week Gremln op in die selecte kring. Gremln is gebouwd om ondernemingen uit de financiële industrie toe te laten een sociale mediastrategie uit te bouwen die voldoet aan de strenge compliance regels van de sector. Compliance wordt door veel banken en verzekeraars als een van de pijnpunten beschouwd om zich snel te ontplooien inde sociale media.

Gremln heeft een white label dashboard ontwikkeld dat bedrijven  toelaat om hun activiteit op Linkedin, Twitter en Facebook op mekaar af te stemmen en te monitoren. Op basis van een aantal key words checkt de software de boodschappen op delicate topics voor compliance en gaat die vervolgens uitfilteren.

De software beschikt uiteraard ook over een analysetool  die de mate waarin de klant zich aan het merk bindt checkt en op basis van de verkoopscijfers ook de return on investment meet.

Tip: Meet with Jim Mc Kelvey at The Future of Mobile Payments | May 8 en 9 – 2014 | Leuven

Tip: Social meets Mobile, a driver for innovation in the financial industry | June3th – 2014 | Leuven

 

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.